(1) tractie op modder vs voorganger - 10% verbetering gebaseerd op intern subjectief moddertractie-onderzoek, in 2014, vs de BFGoodrich® All-Terrain T/A® KO band met afmetingen LT265/70R17. Gebruikt voertuig was Jeep Wrangler Rubicon.
(2) tractie op sneeuw vs voorganger - 19% verbetering gebaseerd op aan derden uitbesteed onderzoek naar sneeuwtractie, op 29 januari 2014, vs de BFGoodrich® All-Terrain T/A® KO band met afmetingen LT265/70R17 en met gebruik van de ASTM F1805 Test. Standaard GM-spintest werd gebruikt. 2000 Chevrolet 1500 Pickup werd gebruikt.
(3) stevigere zijwanden - 20% verbetering gebaseerd op intern onderzoek naar barsten in zijwanden, in september 2014, vs de BFGoodrich® All-Terrain T/A® KO band met afmetingen LT265/70R17. Resultaten van onderzoek naar barsten in zijwanden zijn gebaseerd op een testmachine voor gesimuleerde zijwandagressie (aangevraagd octrooi US20120245859A1). Gebruikt voertuig was Jeep Rubicon (2014). Daadwerkelijke resultaten op de weg en verbetering aan de hand van bandafmetingen kunnen variëren.
(4) langere levensduur - 15% verbetering gebaseerd op intern slijtage-onderzoek, in april 2014, vs de BFGoodrich® All-Terrain T/A® KO band met afmetingen LT265/70R17. Gebruikt voertuig was Chevy Silverado HD (2012). Daadwerkelijke resultaten op de weg kunnen afwijken.